ŚNIADANIE DLA BIEGACZA – OWSIANKA

Owsianka, może to banalne  ale jakie pyszne i wartościowe. Super dawka energii przed treningiem, bogactwo błonnika (1/5 rozpuszczalnego w wodzie), poprawia pamięć i koncentracje (witamina B6), działa antydepresyjnie, zapobiega zmęczeniu (witamina B1 i kwas pantotenowy), doskonały przeciwutleniacz, obniża poziom cholesterolu, ma właściwości prebiotyczne, zapobiega otyłości i cukrzycy typu II, zapobiega tworzeniu się komórek nowotworowych, wzmacnia układ immunologiczny. Właśnie dlatego ma ona tak ogromną liczbę miłośników, którzy nie potrafią wyobrazić sobie bez niej  poranka podobnie jak ja.

SKŁADNIKI:

– 4 łyżki płatków owsianych (bezglutenowych),

– ¾ szklanki mleka kokosowego,

– ¼ szklanki wody,

– 1 łyżeczka oleju kokosowego,

– 1 łyżeczka nasion chia (szałwia hiszpańska),

– owoce wg uznania (najlepiej sezonowe).

PRZYGOTOWANIE:

Do garnka wsypać płatki owsiane, dodać olej kokosowy, mleczko i wodę. Zagotować, co jakiś czas mieszając. Podawać z ulubionymi dodatkami.

 

SMACZNEGO PORANKA!

owsianka

 

Dodaj komentarz