fit deser, zdrowy deser, bez glutenu, bez laktozy

PUDDING CHIA

Pudding chia, czyli moim jeden z najprostszych, lekkich i pożywnych deserów. To świetny sposób na zaspokojenie apetytu na słodycze w ciepłe dni.

chia deser

SKŁADNIKI (2 porcje):

– 1 1/2 łyżki nasion chia,

– 100g jogurtu naturalnego bez laktozy,

– ½ szklanki mleka bez laktozy (może być roślinne),

– 1 łyżka syropu daktylowego,

– 1 szklanka mrożonych jagód,

– 1 szklanka mrożonych malin,

– świeże owoce  lub orzechy do ozdoby.

pudding chia z owocami

PRZYGOTOWANIE:

Nasiona chia wymieszaj z jogurtem, mlekiem, syropem daktylowym i odstaw do lodówki na kilka godzin (najlepiej na całą noc). Mrożone owoce zblenduj w osobnych miseczkach. Gotowy pudding przełóż do pucharków naprzemian z musami owocowymi. Całość ozdób wybranymi owocami lub orzechami. lub miseczek i przykrywamy całość owocami i orzechami.

Nasiona chia (szałwia hiszpańska) – należą do najzdrowszej żywności na świecie. Naturalne źródło wartościowego białka, polecane są wegetarianom, osobom aktywnym fizycznie, kulturystom. Mają niską zawartość cukru i naturalnie nie zawierają soli. Odznaczają się wysoką zawartością składników mineralnych: wapnia, potasu, magnezu, żelaza i fosforu. Obecność błonnika w szałwii powoduje, że mają one właściwości oczyszczające organizm z toksyn. Zawierają długołańcuchowe nienasycone trójglicerydy w proporcjach, które zmniejszają złogi tzw. złego cholesterolu w ścianach naczyń krwionośnych.

Wartości odżywcze:

wartość odżywczaw jednej porcji
wartość energetyczna164 kcal
białko7g
tłuszcz4,4g
węglowodany24,4g

chia z owocami

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.