ciasto ze śliwkami

PLACEK ZE ŚLIWKAMI – BEZ GLUTENU, BEZ LAKTOZY

Nie znajdziemy lepszego okresu na przygotowanie placka ze śliwkami niż jesień. To teraz owoce są najlepszej jakości, po brzegi wypełnione witaminami (B6, A, C i E), minerałami (magnez, wapń, miedź, potas, żelazo, fosfor) oraz błonnikiem. Ciasto jest idealne dla tych, którzy w swojej diecie omijają gluten i laktozę. Nie oznacza to jednak, że placek jest pozbawiony smaku i aromatu. Polecam każdemu, kto  szuka przepisu na smaczne, zdrowe słodycze.

ciasto ze śliwkami

SKŁADNIKI (10 porcji):

– 2 jajka od szczęśliwych kur,

– ¼ szklanki płynnego oleju kokosowego,

– 1 ½ łyżki miodu wielokwiatowego,

– 150g mielonych migdałów,

– 50g mąki kokosowej,

– 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia,

– 5 szt. śliwek,

– ½ łyżeczki cynamonu.

ciasto ze śliwkami

PRZYGOTOWANIE:

Wszystkie składniki z wyjątkiem śliwek wymieszaj w misce. Ma powstać jednolita masa. Foremkę (ja użyłam keksówki) wyłóż papierem do pieczenia. Wlej masę do foremki, a na górze poukładaj  pokrojone w ćwiartki śliwki. Piecz 40-45 minut w nagrzanym do 160 stopni piekarniku. Smacznego.

Wartości odżywcze:

wartość odżywczaw jednej porcji (67g)
wartość energetyczna192 kcal
białko5,5g
tłuszcz15,6g
węglowodany10,9g

 

ciasto ze śliwkami
PLACEK ZE ŚLIWKAMI

Dodaj komentarz