pierniki przepis

PIERNIKI (w wersji lekko odchudzonej)

Pierniki (w wersji lekko odchudzonej) to ciastka, które zdecydowanie kojarzą nam się z magicznym czasem Świąt Bożego Narodzenia. Mamy już grudzień, więc przygotowania do świąt czas zacząć.

pierniki fit

SKŁADNIKI:

– 1/3 szklanki miodu,

– 1/3 szklanki cukru kokosowego lub trzcinowego,

– 100g masła klarowanego (może być też 50g masła klarowanego i 50g oleju kokosowego),

– 2 ½  szklanka mąki -pół na pół pszennej z pełnoziarnistą (dla osób unikających glutenu proponuję mieszankę mąki gryczanej, jaglanej, kukurydzianej),

– 1 jajko,

– 2 łyżki przyprawy korzennej (mieszanka cynamonu, kardamonu, imbiru mielonych goździków i gałki muszkatołowej),

– 1 czubata łyżeczka sody,

– 1 łyżka kakao.

pierniki fit

PRZYGOTOWANIE:

Miód, cukier i masło podgrzej w rondelku, aż się rozpuści. Odstaw masę na bok aż wystygnie. W misce umieść pozostałe składniki. Wlej masę miodowo –cukrowo -masłową i wyrób na gładkie ciasto.

Na lekko wysypanej mąką stolnicy, rozwałkuj ciasto na grubość 3 mm. Wytnij ciasteczka w świątecznych kształtach i piecz 7 min w temperaturze 170-180 stopni.

Po wystudzeniu wkładamy pierniki do pudełka i ćwiczymy silną wolę :).

*  Jeśli cisto podczas wałkowania klei się, należy na chwilę włożyć je do zamrażalki.

pierniki fit
pierniki

Dodaj komentarz