owsianka inaczej

PIECZONA OWSIANKA

Kolejna odsłona mojego ulubionego śniadania, tym razem będzie to pieczona wersja owsianki. Dlaczego to ona króluje najczęściej u mnie o poranku? Daje mi super dawkę energii przed treningiem, bogactwo błonnika (1/5 rozpuszczalnego w wodzie), poprawia pamięć i koncentracje (witamina B6), działa antydepresyjnie, zapobiega zmęczeniu (witamina B1 i kwas pantotenowy), jest doskonałym przeciwutleniaczem, obniża poziom cholesterolu, ma właściwości prebiotyczne, zapobiega otyłości i cukrzycy typu II, zapobiega tworzeniu się komórek nowotworowych, wzmacnia układ immunologiczny. No i nie zapominajmy o najważniejszym, jest po prostu pyszna.

owsianka inaczej

SKŁADNIKI (na 4 porcje):

– 1 szklanka mleka migdałowego,

– ½ łyżeczki cynamony,

– ½ łyżeczki imbiru,

– 1 jajko,

– 1 czubata łyżka miodu,

– 1 szklanka płatków owsianych,

– 2 łyżki płatków jaglanych,

– 2 łyżki płatków gryczanych,

– 1 łyżka siemienia lnianego mielonego,

– 2 łyżki zmielonych orzechów,

– 1 szklanka owoców sezonowych (ja dodałam truskawki),

– 1 łyżeczka oleju kokosowego.

owsianka inaczej

PRZYGOTOWANIE:

Płatki wymieszaj z orzechami, siemieniem lnianym, kardamonem i imbirem. Do drugiej miski wlej mleko, dodaj  łyżkę miodu, jajko i następnie połącz z suchymi składnikami. 4 ceramiczne foremki posmaruj olejem kokosowym, do każdej wyłóż część przygotowanej masy i owoce.
Wstaw do nagrzanego piekarnika, piecz ok. 30-35 minut w temp. 175 stopni C.
Owsianka jest doskonała na ciepło i na zimno.
Smacznego!

Polecam również moje pozostałe przepisy na fit śniadania. Pamiętaj, że to najważniejszy posiłek w ciągu dnia 🙂

MUFFINY OWSIANE

CHLEBEK BANANOWY

CHLEB Z ZIAREN

OMLET Z KURKAMI

KASZTANOWE NALEŚNIKI

DOMOWA GRANOLA

RYŻ Z JABŁKAMI

MUFFINY PROTEINOWE

OWSIANKA Z MLEKIEM KOKOSOWYM

BIAŁKOWE PLACKI

owsianka

owsianka
PIECZONA OWSIANKA

Dodaj komentarz