domowe musli

DOMOWA GRANOLA

Domowa granola to kolejny z moich sposobów na zdrowe, pełnowartościowe i pyszne śniadanie. Nie można jej zastąpić ”gotowcami”  z marketów, które są pełne cukru, syropu glukozowo- fruktozowego, soli, barwników, konserwantów i niczym oprócz konsystencji nie różnią się od batoników, których przecież nikt z nas nie pożera na śniadanie. Przepis jest bardzo szybki i prosty, także koniec z wymówkami. Polecam to śniadanie nie tylko osobom regularnie uprawiającym sport, ale również wszystkim mamom dbającym o swoje pociechy i osobom bardzo zapracowanym, którym ciągle brakuje czasu na przygotowanie tego najważniejszego podczas dni posiłku.

domowe musli

SKŁADNIKI:

-1½  szklanki płatków owsianych,

– ½  szklanki wiórek kokosowych,

– ½ szklanki  słonecznika,

– ½ szklanki  zmielonego siemienia lnianego,

– ½ szklanki  niezmielonego siemienia lnianego,

– 1 szklanka posiekanych orzechów (ja użyłam orzechów włoskich, laskowych, nerkowców i migdałów),

– ¾ szklanki rodzynek (bez siarczanów) lub suszonej żurawiny (niesłodzonej),

– 3 łyżki miodu,

– 1 łyżka oleju kokosowego.

domowe musli

PRZYGOTOWANIE:

Wszystkie składniki dokładnie mieszamy, jeżeli granola jest bardzo sypka, możemy dodać kilka łyżek wody. Wysypujemy wszystko na blachę wyłożoną papierem i pieczemy 20-25 minut w temperaturze 160 C, kilka razy w trakcie mieszając (aby uniknąć spalenia). Po wystudzeniu przechowywać w szczelnie zamkniętym słoiku.

Jeżeli potrzebujesz opcji bezglutenowej, zamień standardowe płatki owsiane na te oznaczone przekreślonym kłoskiem (bezglutenowe).

domowe musili
DOMOWA GRANOLA

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.